петак, 9. март 2012.

Ukrasna saksija

Obicno se dekupaz radi na prirodnim materijalima ali ovog puta sam zelela da probam kako bi to izgledalo na plastici.S obzirom da je plastika jako masna i klizava negde sam procitala da treba prvo naneti prajmer za plastiku kako bi se boja bolje primila. Ali posto je on jako skup,da bi se akrilne boje bolje drzale za plastiku,celu povrsinu sam ismirglala sitnom smirglom i kada sam nanela prvi sloj boje shvatila sam da je to bio pun pogodak!
1.Znaci,plastiku treba najpre dobro ocistiti od necistoca sto podrazumeva pranje sundjerom i deterdzentom.
2. Zatim, osmirglati sitnom smirglom.
3.Naneti belu akrilnu boju ako koristite motive sa salvete da bi se bolje videla (moze i lepak za drvo pomesan sa malo vode uz dodavanje bele tempere).Najbolje je koristiti parce sundjera kojim cete tapkati povrsinu jer onda se ne vide tragovi koje inace ostavljaju potezi cetkicom.
4.Sacekati da se osusi.To obicno traje oko 15 minuta ali se moze ubrzati susenjem fenom za kosu.
5.Zalepite motive sa salvete tako sto cete uzeti samo gornji sloj salvete ako ih ima tri.Motive  sa salveta je najbolje cepkati prstima mada se mogu i iseci makazama tako sto se makaze drze u desnu stranu prilikom secenja.Iseckanu ili iscepkanu salvetu polozite na povrsinu i lepkom za drvo pomesanim sa malo vode lepite motiv pocev od sredine zrakasto ka krajevima kako bi se istisnuo vazduh. Ovo se mora probati par puta dok se ne uvezba jer se desi da se nabora ili otkine mali deo.Medjutim,vezbanjem se usavrsi tehnika.Treba paziti da se ne pojave nabori zato se jednom rukom lagano vuce dok se drugom lepi koristeci cetkicu.Cetkicu po zavrsetku lepljenja treba oprati,jer ako stoji navazduhu ona se stvrdne.
6.Kad se osusi,za nekih petnaestak minuta mogu se nanositi akrilne boje koje se odmah suse.
7.Po zavrsetku rada,potrebno je prelakirati, jednom ili vise puta kako bi efekat bio lepsi.
Slikala sam ovu plasticnu saksiju pre nego sto sam je lakirala,jer moj suprug zeli da je lakira pistoljem ,tako da cu morati na lakiranje da sacekam malo.



These flowerpots are made of plastic. The technic I used is decoupage.

Нема коментара:

Постави коментар